tess-liv

Alla inlägg under januari 2015

Av Tess Jansson - 16 januari 2015 22:51

Nu är det äntligen fredag (i alla fall när jag skriver det här inlägget). Idag har det varit ganska lugnt i dag.  På morgonen så hade jag slöjd och jag fortsatte med mitt kanin hinder. Efter det hade vi SO det var sådär men jag jobba på bra. En sak som var tråkigt var att Emma inte var i skolan (en av mina bästisar). Efter lunch forsatte vi med SO. Sen efter rasten så hade vi klassråd. Sista lektionen så hade vi inget specielt vi gick typ egenom svenska läxan och sen läste vi. När jag kom hem så byggde jag lego också plocka vi ner lite julsaker. I måndags så var jag på sjukhuset men jag ska skriva ett eget inlägg om det. I morgon ska vi åka till Fäboden också ska vi kolla på dator. Jag tipsar verkligen om story tell, jag lyssnar mycket på det. Nu lyssnar jag på "Sune på klass resa" den är faktist bra och rolig.  


Hejdå  

Av Tess Jansson - 8 januari 2015 14:00

Längtar efter den 22 januari för då kommer "han och dom"! Den är den sista boken i en serige som jag har läst och det är tre böcker i serien dom är så bra! 

 

Av Tess Jansson - 7 januari 2015 19:01

Jag har inte gjort så mycket i dag men det jag gjort är att på mårgonen gick vi ut och gick. Sedan sydde vi på min jacka (tjock tröja). Nyss åt vi potatis plättar med fläsk,gott. Jag har legat bra i blodsokret i dag,var lite hög två gånger.

 I morgon börjar skolan igen efter jul lovet . 

Av Tess Jansson - 6 januari 2015 20:00

Jag tipsar verkligen om en I-port.Jag har en I-port och det är sååå skönt för jag tog förut arton (insulin) stick på tre dar nu tar jag fyra.  så här ser den ut....  

Det är en nål när man sticker in den och det är ett past rör runt nålen.För er som undrar så jör det inte ont det låter bara pang.Rekomenderar nio av tio.Har ni frågor så är det bara att fråga

Av Tess Jansson - 6 januari 2015 18:55

Hej idag har jag åkt skridskor med mina kompisar och det gick riktigt bra.

Sen grillade vi hamburgare och efter maten åkte vi lite till.

Sedan åkte vi hem (våra kompisar följde med hem) och drack varm oboy med mini marshmallows och åt scones.

Vi gick upp på mitt rum och lekte med lego.

Sen åkte dom hem och sedan startade jag den hära boggen.  


Av Tess Jansson - 6 januari 2015 18:39

 å blir det lång tidan nu då(jag har levemir)

Hej

Av Tess Jansson - 6 januari 2015 17:30

Hej och välkommna till min blogg. Jag heter Tess som ni nog förstått. Jag är tolv år och börjar min andra termin i 6:an på torsdag. Jag har två kaniner. Jag har diabetes typ 1 så jag kommer skriva mycket om det.   Så den här bloggen kommer handla om diabetes,kaniner,saker i mitt liv och lite smått och gott.

Hoppas ni kommer gilla den här bloggen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Jag tänkte göra en tema väcka här på min blogg. Så ni får välja vad den ska handla om. Då betyder det att jag gör alla inläggen på den veckan om ett ämne.
 diabetes
 pyssel
 tags
 pelle & stella
 smink
 mat
 ingen tema vecka alls

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards